חווית משתמש? ממשק משתמש? מה הם?

ישנם מעל 3 מיליארד חיפושים בכל יום. חיפושים אלה מלאים באנשים המחפשים תשובות ופתרונות לבעיות שלהם. אחוז מהחיפושים האלה הם בעיות שהעסק שלך פותר. באמצעות שימוש בשירותי ניהול PPC, תוכל למשוך לקוחות חדשים לעסק שלך באופן מיידי.


חווית משתמש, מה היא? החוויה היא בעצם התהליך שעובר המשתמש מרגע דריכת הרגל הראשונה במוצר, ועד להשלמת הפעולה אותה רצה לבצע. לעתים קרובות יש אף דרישה להשאיר את המשתמש ולהניע אותו להמשיך לבצע פעולות נוספות בכדי להאריך את שהייתו באתר / פלטפורמה / אפליקציה. הנגיעה הראשונה של המשתמש לא בהכרח מתחילה עם מסך ההרשמה או התחברות. יש להסתכל על חווית המשתמש מנקודת מבט רחוקה יותר - משלב הכרת המותג. חווית המשתמש מורכבת מרגש, קלות שימוש והיכרות ויש לדאוג שכל האלמנטים האלו נותנים חוויה כוללת שלמה.


אז איפה מתחילים? התשובה הקצרה (אבל לא באמת קצרה): מחקר מעמיק על המשתמש קצה.


נתחיל מבחינה מעמיקה של הפלטפורמה ונבין למי היא מיועדת. לפעמים נגלה שפעולות שונות לא בהכרח מבוצעות על ידי קהל היעד עליו חשב הוגה הרעיון, או להפך - שחסרות פונקציות להם מצפים המשתמשים שאמורים להיות בסופו של דבר הלקוחות של האפליקציה.


לאחר שחקרנו את קהל היעד ווידאנו שהוא אכן הקהל הנכון נתחיל בלהבין את שלבי הפעולה של אותו משתמש, ומה יהיו הציפיות שלו, נתחיל בהרכבת מבנה האפליקציה ותזרים הפעולות (flow). בשלב זה נכנס לפרטים הקטנים של מקרי קצה, צורת התנועה במסכים השונים ובאזורים שונים של הפלטפורמה. מקרי קצה הם מקרים בהם משתמשים מעטים יחסית מגיעים לקצה העיצוב או הפונקציונליות של פונקציות הפלטפורמה - לדוגמה הודעות שגיאה. דוגמה פשוטה למקרה קצה היא דף 404 - דף או קישור שאינו קיים יותר, או קישור ישן שנמחק מהאתר כבר. צריך לדעת להמשיך את זרימת המשתמש גם במקרים כאלו ולא לתת לו להתקע. אנו נניע אותו חזרה לדף הבית, או לדף הקודם ממנו הגיע (במידה וקיים המידע הזה).


ארכיטקטורת המידע והתוכן שנבנו בשלב הקודם יובילו אותנו למבנה ויזואלי של הפלטפורמה או האפליקציה. המבנה הזה נקרא layout & wireframes. אנו בעצם עושים הכנה, מגדירים גדלים ומיקומים, מעברי מסכים (חלק מזרימת המשתמש) ותפריטי שימוש. באזורים שנגדיר בעצם ייכנס העיצוב הסופי - תפקיד המעצב. ניתן בשלב זה כבר לבחון את פונקציונליות הפלטפורמה, לקבל "look & feel" לאיך שתראה, ולמטרות אותם הצבנו בהתחלה. חשוב לציין שבשלב זה אין עוד עיצוב סופי מוגמר. העיצוב נראה בסגנון סקיצה שרק מגדירה את המבנה הכללי ומיקומי האלמנטים השונים.


לאחר התקשרות פינג פונג בין להקוח למעצב וסגירה סופית של המבנים - נכנס לשלב האסטתי של התהליך. נעביר את העבודה למעצב הממשק לסיום וסגירת העבודה. מעצב הממשק (UI) ייכנס לפרטים הקטנים בתהליך עבודה שוטף מול הלקוח. נגדיר את הצבעים, אנימציות ומעברים. לאחר סיום העיצוב, נפרק את כל האלמנטים השונים לקבצים נפרדים בהתאם לדרישות הפיתוח, ונעביר אותם לידי המתכנתים לפיתוח.