מהו מיתוג? מה הם השלבים, ולמה הוא נחוץ?

כל בעל עסק קטן כגדול יודע שלעסק שלו יש זהות ושהמציאות דורשת ממנו שלאותה זהות תהיה פרזנטציה חזותית - לוגו.
הלוגו הוא המרכיב החשוב ביותר בבניית הזהות של העסק שלכם. לוגו טוב הוא לא זכיר, קצת כמו אהבה ממבט ראשון - מבט חטוף אחד יכניס את המתבונן אל תוך עולם הערכים של המותג ויגרום לצרכן להמשיך לפגישה שניה או להמשיך למתחרים.

ביסוס נוכחות הוא אחד התנאים ההכרחיים להצלחתו של כל עסק. כיום, השפה השולטת היא השפה הויזואלית, ועל כן מיתוג מדויק הוא כלי מרכזי לבנייתו של מותג מוביל. כאשר אנו ממתגים מוצר או עסק, אנו הופכים את המוצר למותג אשר עקב תכונותיו הצרכן ירצה לבחור בו. אם לא נבצע תהליך מיתוג למוצר, כנראה שנהיה כמעט בלתי נראים בתוך קטגורית המוצר אליה אנו משתייכים.


תהליך בניית מיתוג

1. בניית אסטרטגיית המותג:

מחקר פנים וחוץ ארגוני
ניתוח מתחרים
פילוח קהל יעד
מיצוב חזון
הבטחת המותג
ארכיטקטורת המותר

2. יצירת שפת המותג:

שפת מותג חזותית
שפת מותג מילולית
Naming
קווי יסוד למותג
ספר מותג



3. יישום ופיתוח חווית המותג:

עיצוב
עיצוב אינטראקטיבי
עיצוב אתר ואפליקציה
פיתוח אתר
עיצוב אריזות
פרסום

4. ניהול וליווי המותג:

מדידה וסקירה
תכנון ויישום
מיתוג פנים ארגוני
הדרכה פנים ארגונית